Thursday 27 February 2014

De-a „karmascunselea”

M-am născut într-o zi frumoasă de toamnă. Era ceață și frig. Mi-a plăcut așa de tare, încât am vrut să mă întorc înapoi, unde era cald și bine. Nu m-au lăsat. Mai târziu aveam să aflu că mă aștepta o karmă de stins în viața asta, așa că, deși m-au trimis și alții de-a lungul vremii la origini, cale de întors nu a fost.

Așadar, am mers înainte prin gropile destinului, rebelă și răzvrătită, până într-o zi când mi-am zis „Vreau înapoi la Dumnezeu!”.

Și L-am găsit. De fapt, a fost mereu cu mine, dar cum era să-L aud dacă eram prea ocupată să-L cert? Câtă răbdare și iubire I-au trebuit să mă ocrotească tot timpul, iar eu nu vedeam.

Mă gândeam odată la unul dintre îndemnele lui Iisus, anume că dacă cineva îți dă o palmă, întoarce și celălalt obraz. Cum adică? În cel mai bun caz plec și-l las în pace, dar să întorc și celălalt obraz? Eu, cea care venisem pe lume ca să-i răzbun nedreptățile, aveam în minte prototipul conviețuirii perfecte. Îmi dai o palmă, îți dau și eu înapoi două, ca să nu mai îndrăznești vreodată să-mi calci teritoriul, neinvitat. Mă lași în pace, te las să trăiești, cam așa suna raționamentul meu. Părea perfect echilibrat. Îți sună ceva cunoscut până aici?

Am învățat pe propria-mi piele că înțelesul e mult mai profund. Nu poate să te rănească nimic din ceea ce nu-ți asumi, dacă nu rezonezi pe acel nivel. Dacă te rănește, însă, atunci înseamnă că în interiorul tău ceva nu e rezolvat pe acel palier și trebuie să întorci obrazul până când înțelegi fenomenul și-l depășești. Dacă vei fugi sau vei ridica și tu mâna, problemele vor rămâne tot nerezolvate și te vei împotmoli în mlaștina neputinței, până când o altă palmă primită îți va da o nouă șansă.

Când năvălesc pe capul tău, karmele astea îți încurcă toate visurile și planurile. Dacă nu te prinzi la timp, îți pot încurca întreaga viață, ba mai mult, te urmează și în viețile viitoare, până când ai curajul să le accepți și să le rezolvi. Jocul acesta merge înainte, fără aprobarea ta, așa că mai bine îi înveți regulile.

Nu te uita cu invidie în viețile altora, care par să fie mai fericiți, pentru că au și ei jocul lor de jucat. Nu-i invidia nici pe cei care sunt într-adevăr fericiți. Ei doar s-au trezit mai devreme și au început să aplice regulile jocului.

Da, știu, când drumul ți-a fost atâta vreme plin cu gropi, multe dintre ele săpate de alții, nu mai ai habar să mergi pe un drum neted. Ai căpătat un mers așa de stâlcit, încât ai vrea să iei o cazma și să faci alte gropi, la rându-ți. Lasă cazmaua și privește înainte cu încredere. Vei învăța să le ocolești, să mergi normal, vei învăța din nou să iubești și să te bucuri de tot ce-i frumos și bun.

În concluzie, nu mai săpa gropi!

Nici ție, nici altora.





Fotografiile au fost luate de aici și de aici.




No comments:

Post a Comment